GRUDZIEŃ w Naszym Domu

Mikołajki – 6/7 grudnia 2021r. Z roku na roku w Naszym Domu utrzymuje się piękna, mikołajkowa tradycja. Kolejny raz zabraliśmy naszych podopiecznych na seans filmowy do kina „Galaktyka”.  Tym razem obejrzeliśmy niezwykle wzruszający obraz pt. „Wilk, lew i ja”. Twórcom filmu udało się jak najpiękniej pokazać przyjaźń między tytułowymi zwierzętami oraz ich opiekunką. Sceny z lwem oraz wilkiem były piękne, dostarczyły nam pozytywnych, ciepłych emocji. Film przemyca refleksje, głównie na temat sposobu traktowania zwierząt, ale nie czyni tego w sposób nachalnie moralizatorski. W ośrodku świętowaliśmy „na słodko”, rozpieszczając się słodyczami i obdarowując się nimi...

Andrzejki – 30.11.2021r.

W związku z ograniczeniami wywołanymi pandemią nie odbyła się tradycyjna zabawa taneczna. Przygotowaliśmy pyszne desery i zorganizowaliśmy pogadankę na temat tradycji i naszych andrzejkowych wspomnień.                ...

Obiad w restauracji „Fratelli” – 18.11.2921r.

W ramach wyróżnienia za aktywność, duże zaangażowanie na zajęciach, na pracowniach terapeutycznych zabraliśmy naszych podopiecznych na obiad do restauracji...

Obchody Święta Niepodległości – 10.11.2021r.

11 listopada 1918 r., po 123 latach zaborów, Polska odzyskała niepodległość, a granice naszego kraju znów pojawiły się na mapach Europy i świata. W przeddzień rocznicy odzyskanie przez Polskę niepodległości delegacja naszych uczestników złożyła kwiaty przy Pomniku Wolności w hołdzie tym, którzy oddali swoje życie dla...

Seans filmowy „Jak rozmawiać z psem” – 05.11.2021r.

W ramach treningu umiejętności spędzania czasu wolnego nasi podopieczni obejrzeli pełen humoru, zwrotów akcji i wielkiej przyjaźni film zatytułowany „Jak rozmawiać z...

Wyjście na cmentarz – 03.11.2021r.

Nasi uczestnicy uczcili pamięć poległych i pomordowanych żołnierzy Armii Krajowej. Zapalili znicze, a także pochylili się w chwili zadumy nad grobami bliskich. Piękna pogoda sprawiła, że udało nam się odwiedzić mielecką nekropolię tuż po święcie Wszystkich Świętych. Dokładamy starań aby kultywować tą piękną i ważną...

Wyjście do kina, film „Fatima” – 26.10.2021r.

W ramach treningu umiejętności spędzania czasu wolnego nasi uczestnicy obejrzeli fim pt. Fatima. Film „Fatima” Marco Pontecorvo opowiada o objawieniach, jakie miały miejsce w portugalskiej wiosce ponad sto lat temu. Ale przede wszystkim opowiada o ludziach, którzy w tamtych wydarzeniach brali udział. O tym, w jaki sposób wydarzenia wpłynęły na ich życie, na ich...

„Dyniowy zawrót głowy” – jesienne spotkanie integracyjne w Woli Raniżowskiej – 14.10.2021r.

Nasi uczestnicy wzięli udział w Jesiennym Spotkaniu Integracyjnym ŚDS-ów pt.: ,,Dyniowy zawrót głowy” w Budach Głogowskich, zorganizowanym przez środowiskowy dom z Woli Raniżowskiej. Głównym punktem spotkania była wystawa prac jesiennych, przygotowanych na konkurs ,,Jesienne kompozycje z dynią w tle”. Spotkanie okraszone było konkursami, grami i zabawą taneczną, co dostarczyło wszystkim uczestnikom wiele pozytywnych wrażeń. Bardzo dziękujemy za...

VII Piknik Jesienny wersja on-line w Radomyślu nad Sanem – październik 2021r.

Z uwagi na przeszkody związane z pandemią Środowiskowy Dom Samopomocy w Radomyślu nas Sanem zorganizował VII Piknik Jesienny w formie on-line. W tym roku, ten mający kilkuletnią piknik odbył się w formie dwóch akcji t. j.- Fotomontażu Fotograficznego i Konkursu Rysunkowego. W dniu 15 go października w Gminnym Centrum Kultury w Chwałowicach w gminie Radomyśl nad Sanem odbyło się uroczyste otwarcie wystawy nadesłanych jesiennych prac. Wystawy i otwarcia VII Pikniku Jesiennego (on-line) uroczyście dokonały – Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Radomyślu nad Sanem Pani Dominika Czerepak-Drzymała, Dyrektor Gminnego Centrum Kultury w Chwałowicach Pani Teresa Lachowska oraz Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej Pani Leokadia Gugała. Prace można oglądać...

Galeria ESCEK – Wystawa prac artystów Stowarzyszenia Twórców Kultury Plastycznej – 06.10.2021r.

Nasi podopieczni, w ramach treningu umiejętności organizacji czasu wolnego obejrzeli koleiną wystawę prezentowaną w Galerii ESCEK. Wystawa to efekt rocznej działalności Stowarzyszenia Twórców Kultury Plastycznej im. Jansa Stanisławskiego. Uczestnicy naszego Domu zobaczyli obrazy, rzeźby i fotografie mieleckich...

Film „WYSZYŃSKI – ZEMSTA CZY PRZEBACZENIE” – 01.10.2021r.

W ramach treningu umiejętności spędzania czasu wolnego nasi uczestnicy byli w kinie na sensie filmowym. Tym razem obejrzeli film pt. „WYSZYŃSKI – ZEMSTA CZY...

Turniej Bilardowy, obiad w Restauracji „Fratelli” – 30.09.2021r.

W ramach nagrody za rozegrany turniej zabraliśmy uczestników z najlepszym wynikiem na pyszny obiad do Restauracji...

Wycieczka do Buska – Zdroju – 29.09.2021r.

W Busku Zdroju spacerowaliśmy po parku zdrojowym podziwiając jego jesienną odsłonę. Korzystaliśmy z tężni i inhalowaliśmy się wodą solankową. Degustowaliśmy wody zdrojowe – wodę siarczkową, jodkowo-bromkową oraz popularną buskowiankę. Niektórzy z naszych podopiecznych byli pierwszy raz w tym uzdrowisku. Mieliśmy także szansę zakupić pamiątki w pasażu handlowym. Po pysznym obiedzie z deserem wróciliśmy wypoczęci do...

Zwiedzanie aktualnych wystaw w „Jadernówce” – 27.09.2021r.

W „Jadernówce” obejrzeliśmy wystawę o powodzi z lipca 1934 roku. Ponad 200 wyjątkowych zdjęć z Mielca i powiatu, autorstwa Wiktora Jadernego. „Stół polski w XX wieku” to tytuł specjalnej wystawy plenerowej, którą podziwialiśmy na terenie muzeum. Wystawom towarzyszy publikacja: „Kuryer Mielecki z 1934 roku”. Nasi uczestnicy bardzo chętnie odwiedzają „Jadernówkę” pamiętając o nowych zasadach zwiedzania ekspozycji, wprowadzonych z uwagi na obecną sytuację...

Zwiedzanie Pałacu Tarnowskich w Tarnobrzegu – 23.09.2021r.

Pora na kolejną, jesienną wycieczkę. Tym razem odwiedziliśmy Tarnobrzeg i Dzikowiec. Piękny, XV-wieczny zespół zamkowy głównej linii rodziny magnackiej Tarnowskich to dawna rezydencja polskich arystokratów. Zamek w Dzikowie, wraz z otaczającym go parkiem i budynkami towarzyszącymi stanowi najcenniejszy zespół zabytkowy Tarnobrzega. Dzięki ogromnej wiedzy pana przewodnika poznaliśmy historię tego miejsca i obejrzeliśmy imponujące zbiory. Zobaczyliśmy ekspozycję jedenastu zrekonstruowanych pokoi, kaplicę, bibliotekę, garderobę, pokój hrabiego, łazienkę i sypialnię, pokój biały, pokój żółty, salon zwany salą wielką, pokój czerwony i kredens. W ich wnętrzach mieszczą się obrazy z Kolekcji Dzikowskiej Tarnowskich. Do najcenniejszych należą dzieła mistrzów...

Wordpress snowstorm powered by nksnow